Monday, November 7, 2011

တရားစစ္


တည္ေတာဆရာေတာ္၏သတိေပးၾသ၀ါဒ အခ်ိဳ႔
"ေထရ၀ါဒသာသနာေတာ္ဟာ ဘုရားေဟာ ပါဠိေတာ္ႏွင့္ ေရွးဆရာမ်ား ဖြင့္တဲ့အ႒ကထာ၊ အဲသည္ဟာေတြကို ျမဲျမဲဆုပ္ထားတဲ့ သာသနာျဖစ္တယ္။ ပါဠိေတာ္က လာတယ္ဆိုရင္ ခံျငင္းဖို႔ မျပင္ဆင္ရဘူး၊ အရွိကို အရွိအတိုင္း မွတ္ရမယ္၊ အကယ္၍ ရႈတ္ေထြးလာခဲ့လွ်င္ မဟာပေဒသ ေလးပါးႏွင့္ ေ၀ဖန္ယူရမယ္၊ မဟာပေဒသေလးပါးဆိုတာ ေလာကယုတၱိနဲ႔ ညွိႏႈိင္းေ၀ဖန္တာ မဟုတ္ဘူး.. က်မ္းလာစကားနဲ႔တိုက္ဆိုင္ၿပီး ယူရတာကို ဆိုလိုတယ္။
(အဂၤုတၱဳိရ္ အဌ၊ ၄၈၆၊ ၄၈၉)"



"အကယ္၍ က်မ္းလာစကားနဲ႔ မတိုက္ဆိုင္ဘဲ ေလာကယုတၱိနဲ႔သာ တိုက္ဆိုင္ယူရမယ္ဆိုရင္ စ်ာန္အရာ၊ ကံအရာ၊ မဂ္ဉာဏ္အရာ၊ ဖိုလ္ဉာဏ္အရာေတြဟာ ဘယ္မွာက်န္ေတာ့မလဲ၊ ဘုရားရွင္ရဲ့ ဂုဏ္ေတာ္ေတြဟာ က်န္ပါဦးမလား၊ ၅၅၀-နိပါတ္ေတာ္ေတြ၊ ဓမၼပဒ ၀တၳဳေတြဟာလည္း ယုတၱိစားတာနဲ႕ ကုန္သြားလိမ့္မယ္..ဒါေၾကာင့္ ေထရ၀ါဒဂိုဏ္းရဲ့ မူအရ ျပႆနာတစ္ခု ျဖစ္ေပၚလာလွ်င္ က်မ္းမ်ားက ဘယ္လိုဆိုသလဲဆိုတာ က်မ္းဂန္နဲ႔ စီစစ္သင့္တယ္၊ ႏိုင္ငံေတာ္သီးျခား ၀ိနည္းဓိုရ္အဖြဲ႕မ်ား ဖြဲ႔ၿပီး ဓမၼ- အဓမၼအဆံုးအျဖတ္ေပးေန တာဟာလည္း ယုတၱိနဲ႔ အဆံုးအျဖတ္ေပးေနတာ မဟုတ္ဘူး၊ က်မ္းဂန္နဲ႕ ညွိႏိႈင္း တိုက္ဆိုင္ၿပီး အဆံုးအျဖတ္ ေပးေနျခင္းျဖစ္တယ္။ အကယ္၍ က်မ္းဂန္အဆိုကို မၾကိဳက္ဘူး၊ ယုတိၱယုတၱာေတြႏွင့္ စိစစ္ခ်င္ပါတယ္ဆိုရင္ ေထရ၀ါဒ အတြင္းမွာ မေနဘဲ မဟာယန ဂိုဏ္းအတြင္း ၀င္ေရာက္ဖို႔ပဲ ရွိတယ္ကြဲ႕..."

"သည္လိုဆိုေတာ့ ေထရ၀ါဒဆိုတာ က်မ္းလာစကားမွန္သမွ် မ်က္စိမွိတ္ၿပီး ယံုရမယ္၊ မစစ္ေဆးရဘူးလို႔ မဆိုလိုပါဘူး.. စစ္ေဆးႏိုင္ပါတယ္..သို႔ေသာ္လည္း က်မ္းျပဳပုဂၢိဳလ္ရဲ့ဉာဏ္နဲ႔ မိမိရဲ့ဉာဏ္ အဆင့္အတန္းခ်င္း တူမတူ ေရွးဦးစြာ သိထားရမယ္။ က်မ္းျပဳပုဂၢိဳလ္ကို ဗုဒၶမတညဴလို႔ ခ်ီးက်ဴးၾကရတယ္။ ဘုရား အလိုေတာ္ကို သိတယ္ေပါ့.. ဒီလို ဘုရားအလိုေတာ္ကို သိျမင္ႏိုင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးရဲ့ ယူဆခ်က္ကို ကိုယ္တိုင္ယူဆခ်က္နဲ႔ မတူရံုနဲ႔ ပယ္ခ်ဖို႔ မသင့္ေသးဘူး၊ မိမိက က်မ္းျပဳပုဂၢိဳလ္ရဲ့ အယူအဆကို မီေအာင္ ေလ့လာရမယ္.. ဆိုလိုတာက က်မ္းဂန္ဘက္က ရပ္တည္ၿပီး အေျဖရွာရမယ္၊ က်မ္းဂန္ကို ပုတ္ခတ္ၿပီး အေျဖမရွာေကာင္းဘူး။ က်မ္းဂန္ကို ပုတ္ခတ္ၿပီး အေျဖရွာခဲ့ရင္ ဗုဒၶသာသနာၾကီး ကြယ္သြားတတ္တယ္.."

ႏိုင္ငံေတာ္ၾသ၀ါဒါစရိယ
ျမန္မာစာၾသ၀ါဒါစရိယ
အဂၢမဟာသဒၶမၼေဇာတိကဓဇ
ထီးခ်ဳိင့္ျမိဳ႕ တည္ေတာဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး
ယေန႔ ဗုဒၶ၀ါဒ ဆုိင္ရာ အေမးအေျဖမ်ား

No comments:

Post a Comment