Wednesday, October 31, 2012

ေစတီ (သုိ႔မဟုတ္) ထူပ တည္ထားကိုးကြယ္ၿခင္း





ေတာေတာင္သစ္ပင္အာရာမ္တုိ႔ကို ကိုးကြယ္ေနသည့္
အဂၢိဒတၱရေသ့ႀကီးႏွင့္ တပည့္ တစ္ေသာင္းေက်ာ္အား ဘုရားရွင္ေဟာေတာ္မူခဲ့ေသာ တရားမွာ ကိုးကြယ္ေရးဆုိင္ရာလမ္းညႊန္ခ်က္အၿဖစ္ လူတုိင္း မွတ္သားလုိက္နာသင့္ေသာ တရားတစ္ပုဒ္ၿဖစ္သည္။ ဘုရားရွင္က
ဗဟုံ ေ၀ သရဏံ ယႏၱိ၊ ပဗၺတာနိ ၀နာနိစ
အာရာမရုကၡေစတ်ာနိ၊ မႏုႆာ ဘယတဇၨိတာ။
လူတုိ႔သည္ ေႀကာက္ရံြ့ထိတ္လန္႔မွဳမ်ားစြာေႀကာင့္ ေတာင္မ်ား ေတာမ်ား အာရာမ္ၿခံမ်ား သစ္ပင္မ်ား ေစတီနတ္ကြန္းမ်ားကို ကုိးကြယ္ေနႀကသည္။
ေနတံ ေခါ သရဏံ ေခမံ၊ ေနတံ သရဏမုတၱမံ
ေနတံ သရဏမာဂမၼ၊ သဗၺဒုကၡာ ပမုစၥတိ။
ဤသုိ႔သစ္ပင္ေတာေတာင္စသည္ကို ကိုးကြယ္ၿခင္းသည္ ေဘးကင္းေႀကာင္းမဟုတ္။ ၿမတ္ေသာကိုးကြယ္ၿခင္းမဟုတ္။ ဤကိုးကြယ္ၿခင္းကို အေႀကာင္းၿပဳ၍ ဒုကၡအားလုံးမွ မလြတ္ေၿမာက္ႏိုင္။
ေယာ စ ဗုဒဥၥ ဓမၼဥၥ၊ သံဃဥၥ သရဏံ ဂေတာ
စတၱာရိ အရိယသစၥာနိ၊ သမၼပၸညာယ ပႆတိ။
ဒုကၡံ ဒုကၡသမုပၸါဒံ၊ ဒုကၡႆ စ အတိကၠမံ
အရိယံ စ႒ဂၤိကံ ဂၢ၊ ဒုကၡဴပသမဂါမိနံ။
အႀကင္သူသည္ ဘုရားတရားသံဃာ ရတနာသုံးပါးကို ကိုးကြယ္၏။ ဒုကၡသစၥာ သမုဒယသစၥာ နိေရာဓသစၥာ ဒုကၡၿငိမ္းရာ
နိိဗၺဴတာသုိ႔ေရာက္ေႀကာင္းၿဖစ္ေသာ မဂၢင္ရွစ္ပါးတည္းဟူေသာ မဂၢသစၥာ ဤသစၥာေလးပါးကို မဂ္ဥာဏ္ၿဖင့္ ေကာင္းစြာ သိၿမင္၏။
ဧတံ ေခါ သရဏံ ေခမံ၊ ဧတံ သရဏမုတၱမံ
ဧတံ သရဏမာဂမၼ၊ သဗၺဒုကၡာ ပမုစၥတိ။
ဤရတနာသုံးပါးကုိးကြယ္ၿခင္း သစၥာေလးပါးသိၿမင္ၿခင္းဟူေသာ ကိုးကြယ္ၿခင္းသည္ ေဘးကင္းေႀကာင္းတည္း။ အၿမတ္ဆုံးတည္း။ ဤကိုးကြယ္ၿခင္းေႀကာင့္ ဒုကၡအားလုံးမွ လြတ္ေၿမာက္ႏိုင္၏။
ေဒသနာေတာ္အဆုံး၌ ရေသ့ႀကီးႏွင့္ တပည့္တစ္ေသာင္းတုိ႔သည္ ပဋိသမၻိဒါေလးပါးတုိ႔ႏွင့္အတူ အရဟတၱဖုိလ္ေပါက္ကာ ရဟႏၱာၿဖစ္သြားႀကေလကုန္၏။
ဤေဒသနာေတာ္အရ အေႀကာက္တရားမွ လြတ္ေၿမာက္လိုေသာစိတ္ေႀကာင့္ ကိုးကြယ္ရာအမ်ိဳးမ်ိဳးၿဖစ္ပြားလာၿခင္းကို ေတြ႔ရ၏။ သေဗၺ တသႏၱိ ဒ႑ႆ၊ သေဗၺဘာယႏၱိ မစၥဳေနာ ေဒသနာေတာ္အရ သတၱ၀ါတုိင္း ေဘးဒဏ္မ်ားကို ေႀကာက္ႀကသည္။ ေသရမွာ ေႀကာက္လန္႔ႀကသည္ခ်ည္းၿဖစ္၏။ ထုိ႔အတူ သတၱ၀ါတုိင္း ခ်မ္းသာသုခကို လိုလားႀကသည္ခ်ည္းၿဖစ္၏။ ထုိ႔ေႀကာင့္ပင္ ဘုရားရွင္က သုခကာမာနိ ဘူတာနိ= သတၱ၀ါတုိင္း ခ်မ္းသာခ်င္ႀကေပသည္ဟု ေဟာႀကားခဲ့ၿခင္းၿဖစ္၏။ ေႀကာက္ရံြ႔ေသာအခါ အားကိုးရာရွာႀကေလသည္။ ခ်မ္းသာခ်င္ေသာေႀကာင့္ အကူအညီေပးမည့္သူ ကယ္တင္မည့္သူမ်ားကို ရွာေဖြႀကရေလသည္။ ထိုအခါ ကိုးကြယ္ရာအမ်ိဳးမ်ိဳး အားထားရာအဖုံဖုံ ေပၚေပါက္၍ လာေလသည္။ ေတာေတာင္မ်ား သစ္ပင္အာရာမ္မ်ား နတ္ကြန္းမ်ားကို ကုိးကြယ္ေလ့ရွိေႀကာင္းကို အထက္ပါ ဓမၼပဒဂါထာအရ သိရွိနုိင္ပါသည္။ သက္ရွိ သက္မဲ့ တန္ခုိးရွင္မ်ားစြာကို စိတ္ၿဖင့္ဖန္တီးကာ ကိုးကြယ္မိႀကေလသည္။ ေဒါသအေႀကာက္တရား၊ ေလာဘအမိုက္အမွားမ်ား၏ ေက်းကြ်န္ဘ၀မွ စိတ္ၿဖင့္ဖန္တီးထားေသာ သက္ရွိသက္မဲ့ကိုးကြယ္ရာမ်ား၏ ေက်းကြ်န္ဘ၀သုိ႔ ေရာက္ႀကရေပသည္။
ဘုရားရွင္အလုိေတာ္အားၿဖင့္ အတၱဒီပ=မိမိသီလသမာဓိပညာတရားမ်ားကို အားကိုးရန္၊ ဓမၼဒီပ=မိမိအသိ အက်င့္ဓမၼမ်ားကို ကိုးကြယ္ရန္ သုတ္ေတာ္ေပါင္းမ်ားစြာၿဖင့္ ေဟာႀကားေတာ္မူသည္ကို မ်ားၿပားစြာေတြ႔ၿမင္နုိင္ပါသည္။
ဤေနရာ၌ ေၿပာလိုသည္မွာ ေစတီဟူေသာစကားၿဖစ္၏။ ေစတီဟူသည္ ေစတိတဗၺံ ပူေဇတဗၺံ ဟူေသာ ၀စနတၳအရ ေလးစားထုိက္ ပူေဇာ္ထိုက္ေသာ အရာ၀တၳဳကို ဆိုလိုသည္။ ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္အခါက လူအမ်ားသည္ နတ္ကြန္းမ်ားတည္ေဆာက္ကာ စာပါလေစတီ ဥေဒနေစတီ ေဂါတမကေစတီ စသည္ၿဖင့္ နတ္ကြန္းမ်ားစြာကို ေစတီအမည္ေပးကာ ကိုးကြယ္ခဲ့ႀကေႀကာင္းကို မဟာပရိနိဗၺာနသုတ္အရ သိရသည္။ သာမညဖလသုတ္အ႒ကထာစသည္၌လည္း ဘုရားရွင္၏ ဓာတ္ေတာ္ေမြေတာ္မ်ားကိန္း၀ပ္ရာေစတီမ်ားကို ေစတီဟုသုံးႏွဳန္းထားသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ပိဋကတ္ေတာ္မ်ား၌ကား ေစတီဟူေသာ စကားနည္းတူ ထူပဟူေသာ စကားကိုလည္း သုံးႏွဳန္းထားေႀကာင္း ေတြ႔ရွိႏိုင္ေပသည္။
နိဓိက႑သုတ္ေတာ္မွာကား
ေစတိယမွိ စ သံေဃ ၀ါ၊ ပုဂၢေလ အတိထီသု ၀ါ
မာတရိ ပိတရိ စာပိ၊ အေထာ ေဇ႒မွိ ဘာတရိ
ေစတီေတာ္၊ သံဃာေတာ္၊ ပုဂၢိဳလ္ တစ္ေယာက္ေယာက္၊ ဧည့္သည္၊ မိဘ အကိုႀကီးအမႀကီး စသည္တုိ႔အား ပူေဇာ္လွဴဒါန္းလွ်င္ ေရႊအုိးၿမဳပ္ႏွံသည္ႏွင့္ တူေႀကာင္း ေဟာမိန္႔ထားသည္။ ဤအ႒ကထာအဖြင့္မွာကား ပရိေဘာဂေစတီ၊ ဥဒၵိႆေစတီ၊ ဓာတုကေစတီဟု ေစတီသုံးမ်ိဳးေဖာ္ၿပထားသည္။ သရီရေစတီကိုပင္ ဓာတုကေစတီဟု သုံးႏွဳန္းထားသည္ကို ေတြ႔ရသည္။
ကႆပဒသဗလေစတိယ၀တၳဳမွာကား ေစတီဟူေသာစကားကို သုံးထားသည္ကို ေတြ႔ရၿပီး မဟာပရိနိဗၺာနသုတ္ေတာ္မွာေတာ့ ထူပဟူေသာ စကားကို ေတြ႔ရွိႏိုင္ေပသည္။ ထုိအေႀကာင္းအရာမ်ားကို ဖတ္ရွဳႏိုင္ရန္ လိုရင္းတုိရွင္းေရးသားေပမည္။
ဘုရားရွင္ သံဃာမ်ားစြာ ၿခံရံေတာ္မူလ်က္ သာ၀တၳိၿမိဳ့ေတာ္မွ အစဥ္အတုိင္း ဗာရာဏသီၿမိဳ့ဆီသုိ႔ ေဒသစာရီႀကြေတာ္မူရာ လမ္းခရီးအႀကား၌ ေတာေဒယ်ရြာအနီးရွိ တစ္ခုေသာနတ္ကြန္းသုိ႔ ေရာက္ေတာ္မူ၏။ ဘုရားရွင္သည္ လယ္ထြန္ေနေသာ ပုဏၰားတစ္ေယာကို အရွင္အာနႏၵာအား အေခၚခုိင္း၏။ ေရာက္လာေသာ ပုဏၰားသည္ ဘုရားရွင္အားရွိမခိုးဘဲ နတ္ကြန္းကိုသာ ရွိခုိးေလ၏။ ဘုရားရွင္က ေမးၿမန္းေတာ္မူေသာအခါ ရုိးရာစဥ္ဆက္ ေစတီတည္ရာၿဖစ္ေသာေႀကာင့္ ရွိခိုးရေႀကာင္းေလ်ာက္ထားေလ၏။ ဘုရားရွင္က ဤေနရာသည္ ကႆပဘုရားရွင္၏ ဓာတ္ေတာ္ေမြေတာ္ထားကိန္း၀ပ္ေတာ္မူရာ ေစတီေနရာေဟာင္းၿဖစ္ေႀကာင္း ရွိခုိးပူေဇာ္မွဳၿပဳသင့္ေႀကာင့္ မိန္႔ႀကားေတာ္မူကာ ဃဋိကာရသုတ္ေတာ္ကို ေဟာႀကားေတာ္မူသည္။ တန္ခုိးၿဖင့္လည္း တစ္ယူဇနာအၿမင့္ရွိေသာ ေရႊေစတီဖန္ဆင္းေတာ္မူကာ ေစတီတည္ကာ ပူေဇာ္ထုိက္ေသာ ပုဂိဳလ္ ေလးမ်ိဳးကို ေဟာႀကားေတာ္မူသည္။ သရီရေစတီ(ဓာတ္ေတာ္ေမြေတာ္မ်ားကို ဌပနာထားေသာေစတီ) ဥဒၵိႆေစတီ(ဘုရားရွင္အားရည္စူးမွန္းထားကာ တည္ထားကုိးကြယ္ေသာေစတီ) ပရိေဘာဂေစတီ(ဘုရားရွင္၏ အသုံးအေဆာင္ေတာ္မ်ားကို ဌပနာထားကာ တည္ထားကိုးကြယ္ပူေဇာ္ထားေသာ ေစတီ)ဟူေသာ ေစတီ သုံးမ်ိဳးကိုလည္းေဟာႀကားေတာ္မူသည္။ ေဒသနာေတာ္တရားအေနၿဖင့္ ေအာက္ပါဂါထာေဒသနာေတာ္ကိုလည္း ဆက္လက္ေဟာႀကားေတာ္မူခဲ့ေလသည္။
ပူဇာရေဟ ပူဇယေတာ၊ ဗုေဒၶ ယဒိ၀ သာ၀ေက
ပပဥၥသမတိကၠေႏၱ၊ တိဏၰေသာကပရိဒၵေ၀။
တဏွာမာနဒိ႒ိဟူေသာ သံသရာနယ္ခ်ဲ့တရား ပပဥၥတရားမ်ားကုိ လြန္ေၿမာက္ေတာ္မူၿပီးေသာ ေသာကမ်က္ရည္ကုိ ေက်ာ္လႊားေတာ္မူၿပီးေသာ ဘုရားရွင္ႏွင့္သာ၀ကမ်ားကို ပူေဇာ္ႀကရမည္။
ေတ တာဒိေသ ပူဇယေတာ၊ နိဗၺဳေတ အကုေတာဘေယ
န သကၠာ ပုညံ သခၤါတုံ၊ ကၠေမတၱမပိ ေကနစိ
ကိေလသာမီးေတာက္မီးလွ်ံမ်ား ၿငိမ္းေတာ္မူၿပီးေသာ ဘ၀ေႀကာင့္ၿဖစ္ေသာေဘး အာရုံေႀကာင့္ၿဖစ္ေသာေဘးအားလုံး ကင္းေ၀းေတာ္မူၿပီးေသာ ဘုရားရဟႏၱာမ်ားအား ပူေဇာ္ရေသာေကာင္းမွဳကို ဤ၍ဤမွ်ဟု မည္သူမွ မေရတြက္ႏိုင္ေပ။ ထုိေကာင္းမွဳ၏ အက်ိဳးတရားကိုလည္း မည္သူမွ် မေရတြက္ႏိုင္ေပ။
ဤေဒသနာေတာ္အဆုံး၌ ပုဏၰားႀကီးသည္ ေသာတာပန္အရိယာၿဖစ္သြားသည္။ တစ္ယူဇနာရွိေသာ ေရႊေစတီေတာ္သည္ ၇ ရက္တိုင္တုိင္ ေကာင္းကင္မွာ တည္ရွိကာ လူအမ်ားတုိ႔က အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ ပူေဇာ္မွဳတုိ႔ၿဖင့္ ပူေဇာ္ႀကေလသည္။ ေရႊေစတီကြယ္ေပ်ာက္ေသာအခါ ထုိေနရာ၌ ေက်ာက္သားေစတီေတာ္ ေပၚထြန္းလာေလသည္။ ထုိအစည္းအေ၀း၌ ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္ေသာ သတၱ၀ါတုိ႔ တရားထူးရ ကြ်တ္တမ္း၀င္ႀကေလသည္။
မဟာကႆပေထရာပဒါန္မွာလည္း ပဒုမုတၱရၿမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္၀င္စံေသာအခါ ေစတီတည္ထားကုိးကြယ္ခဲ့ႀကေႀကာင္းကို သကံ စိတၱံ ပသာေဒတြာ၊ ေစတိယံ ပူဇယုတၱမံ စသည္ၿဖင့္ ေတြ႔ရွိရေသးသည္။
လကု႑ကဘဒၵိယေထရာပဒါန္မွာကား ကႆပဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္၀င္စံေသာအခါ တစ္ယူဇနာအၿမင့္ရွိေသာ ရတနာ ၇ပါးအတိၿပီးေသာ ေစတီေတာ္တည္ထားကိုးကြယ္ခဲ့ေႀကာင္း ပါရွိၿပန္သည္။
အာယုသခၤါေရာႆဇနသုတ္အ႒ကထာစကားအရ အရွင္သာရိပုတၱရာ အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္မေထရ္ၿမတ္တုိ႔ ပရိနိဗၺာန္စံေသာအခါ ႀကြင္းက်န္ရစ္ေသာ ဓာတ္ေတာ္မ်ားကို ေစတီတည္ထားပူေဇာ္ႀကရန္ ဘုရားရွင္ မိန္႔ေတာ္မူေႀကာင္း သိရွိရေပသည္။
ပူတိဂတၱတိႆမေထရ္ ပရိနိဗၺာန္စံေသာအခါ ႀကြင္းက်န္ရစ္ေသာ ဓာတ္ေတာ္မ်ားကို ေစတီတည္ထားပူေဇာ္ရန္ ဘုရားရွင္မိန္႔ႀကားေတာ္မူေႀကာင္းကို ဓမၼပဒအ႒ကထာ၌ ေတြ႔ရသည္။
မိလိႏၵပဥွာပါဠိေတာ္မွာလည္း ေယာဂီသူေတာ္စင္သည္ ေစတီေတာ္ကို ရွိခုိးပူေဇာ္ကာ ကိုယ့္ကမၼဌာန္းတရားကို အားထုတ္ရမည္ဟု လာရွိသည္။
တိ႒ေႏၱ နိဗၺဳေတ စာပိ၊ သေမ စိေတၱ သမံ ဖလံ
ေစေတာပဏိဓိေဟတု ဟိ၊ သတၱာ ဂစၦႏၱိ သုဂတိ ံ
သက္ေတာ္ထင္ရွားၿမတ္ဘုရားႏွင့္ ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူၿပီးေသာဘုရားရွင္တုိ႔အား သဒၶါပညာတူမွ် စိတ္ထားေစတနာႀကီးမားစြာ ထားကာ ပူေဇာ္လွ်င္ အက်ိဳးတူညီစြာရရွိႏိုင္သည္။ စိတ္ထားၿဖဴစင္ ေစတနာႀကီးမားလွ်င္ နတ္ရြာနိဗၺာန္ရေႀကာင္းၿဖစ္သည္ဟု ခုဒၵကနိကာယ္၊၀ိမာန၀တၳဳ၌ လာရွိသည္။ အထက္ပါ အခ်က္အလက္တုိ႔အရ ဘုရားရွင္အား ရည္စူးမွန္းထားကိုးကြယ္စရာအၿဖစ္ တည္ထားေသာ ေစတီမ်ားကို ေစတီဟုသုံးႏွဳန္းေဖာ္ၿပေလ့ရွိေႀကာင္း သိရွိရသည္။
ေဟမ၀တသုတ္အ႒ကထာ၌ကား သက္ေတာ္ရွည္လ်ားေသာ ဘုရားရွင္တုိ႔၏ ဓာတ္ေတာ္မ်ားမွာ တစ္ေပါင္းတည္း တည္ရွိ၍ သက္ေတာ္တုိလ်ေသာ ဘုရားရွင္တုိ႔၏ ဓာတ္ေတာ္မ်ားမွာ အစိတ္အစိတ္အမႊာအမႊာကဲြကာ တည္ရွိႀကေႀကာင္းပါရွိသည္။ ထုိသုိ႔ အစိတ္အမႊာမ်ားစြာၿဖစ္ပါမွလည္း ေနရာမ်ားစြာ၌ တည္ရွိႏိုင္မည္ၿဖစ္ကာ လူနတ္မ်ားစြာ ပူေဇာ္ႏိုင္မည္ၿဖစ္သည္။
၀ိမာန၀တၳဳ၌ ဗုဒၶေစတီေတာ္ၿမတ္မ်ားအား ပူေဇာ္ကာ ကမၻာေပါင္းမ်ားစြာ အပါယ္မက်ဘဲ လူနတ္စည္းစိမ္ခံစားကာ ဤေဂါတမဘုရားလက္ထက္ေတာ္မွာ အရိယာသူေတာ္စင္မ်ားၿဖစ္သြားႀကသည္ကို ၀တၳဳေပါင္းမ်ားစြာၿဖင့္ ဖြင့္ဆုိထားပါသည္။
မဟာပရိနိဗၺာနသုတ္ေတာ္မွာကား ဘုရားရွင္သည္ အရွင္အာနႏၵာအား ကိုယ္ေတာ္ၿမတ္ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူေလလွ်င္ ႀကြင္းက်န္ရစ္ေသာ ဓာတ္ေတာ္မ်ားကို လမ္းဆုံလမ္းမတုိ႔၌ ထူပ=ေစတီေတာ္တည္ထားကိုးကြယ္ရန္ အမိန္႔ရွိသည္ကို ေအာက္ပါအတုိင္း ေတြ႔ရသည္။
စာတုမဟာပေထ တထာဂတႆ ထူေပါ ကာတေဗၺာ။ တတၳ ေယ မာလံ ၀ါ ဂႏံၶ ၀ါ စုဏၰကံ ၀ါ အာေရာေပႆႏၱိ ၀ါ အဘိ၀ါေဒႆႏၱိ ၀ါ စိတၱံ ၀ါ ပသာေဒႆႏၱိ၊  ေတသံ တံ ဘ၀ိႆတိ ဒီဃရတၱံ ဟိတာယ သုခါယ။
အာနႏၵာ…လမ္းဆုံးလမ္းမေတြမွာ ဘုရားရွင္ရဲ့ ဓာတ္ေတာ္ေတြကို ေစတီတည္ထားေပးပါ။ ထုိေစတီေတာ္မွာ ပန္းေတြ တင္လွဴပူေဇာ္ေသာ နံ႔သာတုံးမ်ားတင္လွဴပူေဇာ္ေသာ နံ႔သာမွဳန္႔မ်ား ႀကဲဖ်န္းပူေဇာ္ေသာ သူေတြရွိမည္။ ေစတီေတာ္ကို ရွိခုိးသူမ်ားရွိမည္။ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ ထုံမႊန္းကာ ႀကည္ညိဳသူမ်ားရွိမည္။ ထုိသူမ်ားသည္ ရွည္စြာေသာ ေန႔ညပတ္လုံး ေကာင္းက်ိဳးစီးပြားၿဖစ္မည္။ ခ်မ္းသာသုခရႀကလိမ့္မည္။
ဤတရားေတာ္အရ ဘုရားရွင္သည္ ကိုယ္ေတာ္ၿမတ္၏ ဓာတ္ေတာ္မ်ားကို ေစတီတည္ထားပူေဇာ္ရန္ ပစၥပၸန္ သံသရာခ်မ္းသာသုခရရွိရန္အတြက္ သတၱ၀ါတုိင္းက ေစတီေတာ္ၿမတ္အား တတ္စြမ္းသမွ် ပူေဇာ္ပသရန္ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ပြားမ်ားရန္ တုိက္တြန္းေတာ္မူထားသည္ကို ေတြ႔ၿမင္ႏိုင္ပါသည္။
ဆက္လက္ၿပီး ဘုရားရွင္သည္
သမၼာသမၺဳဒၶဘုရားရွင္၊ ပေစၥကဗုဒၶ ဘုရားရွင္၊ ဗုဒၶ သာ၀ကပုဂၢိဳလ္ထူးႏွင့္ စႀကာမင္းတည္းဟူေသာ ေစတီတည္ထားပူေဇာ္ထုိက္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ ေလးမ်ိဳးကို ေဟာႀကားေတာ္မူပါသည္။ ေစတီတည္ထားပူေဇာ္ကာ သူေတာ္ေကာင္းႀကီးမ်ား၏ ဂုဏ္ေတာ္ေက်းဇူးေတာ္မ်ားကိုေအာက္ေမ့ၿခင္း သူေတာ္ေကာင္းတရားမ်ားကို လိုက္နာက်င့္သုံးၿခင္းမ်ားၿပဳႀကရန္ တုိက္တြန္းေတာ္မူပါသည္။ ထုိသုိ႔လိုက္နာက်င့္သုံးလွ်င္ လူနတ္နိဗာန္ခ်မ္းသာစံရမည္ၿဖစ္ေႀကာင္း ေလ့လာဖတ္ရွဳရေပသည္။


>>>ဆက္လက္ဖတ္ရွဳရန္>>> >>

Saturday, October 6, 2012

ရဟန္းၿပဳရၿခင္းရဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္

အရွင္နာဂသိန္ကို မိလိႏၵမင္းက ေမးဖူးတယ္။ ရဟန္းၿပဳရၿခင္းရဲ့ အက်ိဳးရလဒ္က ဘာလဲ။ ေနာက္ဆုံးပန္းတုိင္က ဘာလဲေပါ့။ အရွင္နာဂသိန္က ၿပန္ေၿဖတယ္။ မင္းႀကီး၊ ၿဖစ္ေနတဲ့ ဒုကၡခ်ဳပ္ၿငိမ္းဖုိ႔နဲ႔ ေနာက္ထပ္ ဒုကၡအသစ္မၿဖစ္ဖုိ႔ဟာ ရဟန္းၿပဳရၿခင္းရဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ၿဖစ္တယ္။ ရုပ္နာမ္အားလုံးထာ၀ရခ်ဳပ္ၿငိမ္းတဲ့ နိဗၺာန္၀င္စံရၿခင္းဟာ အၿမတ္ဆုံးပန္းတုိင္ၿဖစ္တယ္။ ရဟန္းအားလုံးဟာ ဒီရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ပဲ ရဟန္းၿပဳလာႀကတာလားဘုရား..။ 
မဟုတ္ဘူး မင္းႀကီး၊ တစ္ခ်ိဳ႔ေသာ ရဟန္းေတြဟာ မင္းေဘးေႀကာက္လို႔၊ တစ္ခ်ဳိ႔က သူခုိးေဘးေႀကာင့္၊ တစ္ခ်ဳိ႔က ေႀကြးမဆပ္ႏိုင္လို႔၊ တစ္ခ်ဳိ႔ကေတာ့ စား၀တ္ေနေရးေခ်ာင္လည္လို႔ ၿပဳလာႀကတာၿဖစ္တယ္။ တစ္ခ်ိဳ႔ေသာ ရဟန္းေကာင္းမ်ားသာလွ်င္ ဒီဒုကၡၿငိမ္းဖုိ႔ နိဗၺာန္ေရာက္ဖုိ႔ ရဟန္းၿပဳလာရၿခင္းၿဖစ္တယ္။ 

ဒါဆို အရွင္ဘုရားကေကာ ဒီဒုကၡၿငိမ္းေအး နိဗၺာန္ရေရးအတြက္ ရဟန္းၿပဳလာတာလားဘုရားလို႔ ေမးၿပန္ေတာ့...မင္းႀကီး၊ ငါဟာ ငယ္ရြယ္စဥ္ကတည္းက ရဟန္းၿပဳခဲ့ၿခင္းၿဖစ္တယ္။ ဒီအေႀကာင္းကို ငါမသိဘူး။ ငါသိတာက ဒီသက်ႏြယ္ဖြား ဘုရားသားေက်ာ္ ရဟန္းေတာ္ေတြဟာ ပညာရွင္ေတြၿဖစ္ႀကတယ္။ ငါ့ကို သင္ေပးႀကလိမ့္မယ္ဆုိၿပီး ငါဟာ ရဟန္းၿပဳလာၿခင္းၿဖစ္တယ္။ အခု ပညာေကာင္းေကာင္းသင္ေပးခံရတဲ့ငါဟာ ရဟန္းၿပဳရၿခင္းရဲ့ အၿမင့္ဆုံးအက်ိဳးတရားကုိ သိၿပီ။ ၿမင္ၿပီလို႔ ေၿဖႀကားခဲ့ပါတယ္။ 

ဒီေတာ့ ရဟန္းၿပဳရၿခင္းရဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္အမ်ိဳးအမ်ိဳးဟာ အေႀကာက္တရားမ်ိဳးစုံကို ကာကြယ္ဖုိ႔ဆုိတာရွိသလို တကယ္ပဲ ဒုကၡၿငိမ္းေအး နိဗၺာန္ရေရးအတြက္ ရဟန္းၿပဳသူေတြလဲ ရွိႏိုင္တယ္ဆုိတာ သိခြင့္ရပါတယ္။ ရဟန္းသာမေဏတုိင္းဟာ ဒီေမးခြန္းနဲ႔အေၿဖကို ဖတ္ထား စဥ္းစားထားဖုိ႔ေတာ့ လိုအပ္မယ္ထင္ပါတယ္။ ဒီပို႔စ္တ္ကိုေရးရင္း ဒီေနရာကေန သူေတာ္ေကာင္း ရဟန္းေတာ္မ်ားအား ဦးခုိက္ပူေဇာ္လုိက္ရပါတယ္။
>>>ဆက္လက္ဖတ္ရွဳရန္>>> >>

Friday, October 5, 2012

လုပ္ငန္းမစမွီ

က်မ္းစာမ်ားေရးသားရင္၊ လုပ္ငန္းတစ္ခုခုလုပ္ရင္ မလုပ္မွီေရွးဦးစြာ ရတနာသုံးပါးကို ပူေဇာ္ကန္ေတာ့ရတယ္။ ဒါဟာ ကုသုိလ္ထူးတစ္ခုၿပဳၿခင္းၿဖစ္ၿပီး အႏၱရာယ္ကင္းကင္းနဲ႔အလုပ္ၿပီးစီးဖုိ႔ အေႀကာင္းေကာင္းတစ္ခုၿဖစ္ပါတယ္။ ဓမၼပဒမွာေတာ့ ပူေဇာ္ထုိက္သူရဟႏၱာမ်ားကို ပူေဇာ္ရင္ အက်ိဳးမေရတြက္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ကုသုိလ္ရတယ္လို႔ ေဟာထားတာရွိတယ္။ နိဓိက႑သုတ္မွာေတာ့ လူနတ္ေတြအားလုံးကို လိုခ်င္ရာအားလုံးေပးႏိုင္တဲ့ေရႊအုိးဆုိတာ ကုသုိလ္ပါပဲလို႔ ေဟာႀကားထာတာလဲ ေတြ႔ရၿပန္ပါတယ္။ ဒါေႀကာင့္ လုပ္ငန္းကိစၥတစ္ခုခုလုပ္ေတာ့မယ္ဆုိရင္ ရတနာသုံးပါးရဲ့ ဂုဏ္ေတာ္မ်ားကိုရြတ္ဆုိပူေဇာ္ပြားမ်ားထားဖုိ႔ လိုအပ္ပါတယ္။ က်မ္းစာတုိင္းမွာ က်မ္းၿပဳဆရာမ်ားက ရတနာသုံးပါးကို အႏၱရာယ္ကင္းစြာ က်မ္းၿပီးၿခင္းအက်ိဳးရဖုိ႔ ရွိခုိးပူေဇာ္ထားတာ အၿမဲတမ္းေတြ႔ရပါတယ္။
>>>ဆက္လက္ဖတ္ရွဳရန္>>> >>